ANKARHJÄLPEN

Ankarhjälpen är en del av Fiskebäcks frikyrkoförsamling som skickar iväg humanitära hjälpsändningar till bl a Ukraina. Mottagaren där är den lägergård som tillhör den vänförsamling i Ukraina som Fiskebäcks Frikyrkoförsamling har. Eftersom Fiskebäcks Frikyrkoförsamling har ett nära samarbete med denna lägergård har vi stort förtroende för att hjälpen kommer fram till rätt personer. Flera av församlingens medlemmar har varit på plats när lastbil har lastats av och sett hur det går till. Förutom kläder skickas material som vi får av sjukhus eller företag. Det kan vara sjukhusmaterial, handdukar, lakan, hjälpmedel till funktionsnedsatta.

Vill Du skänka kläder finns det möjlighet att göra det i en friggebod som står vid kyrkan (på höger sida av kyrkan sett framifrån).