VÄLKOMMEN TILL UV-SCOUT

Vi träffas tisdagar mellan kl. 18.00-19.00, VT 2024 startar den 23 januari.

Datum att hålla koll på:

• UV-scouthögtid 17 mars 11.00
  • Sommarläger v. 26 tis-sön

UV står för Unga Viljor och är Fiskebäckskyrkans scoutarbete. Alla som går i 3:an och äldre är välkomna till UV-scout. När man börjar 7:an får man gå med i "Elitpatrullen" som hittar på lite extra fräcka grejer!

Men vad gör en UV-scout då?

Vi lär oss elda, hantera kniv & yxa, använda rep & göra knopar. Vi pysslar & leker, hittar på skojiga saker i den egna patrullen. Vi går på spårning, pratar om miljön och hur man är en god kamrat. Vi lär oss vem Gud är och hur vi kan få lära känna honom. Vi åker på hajk & läger och har jätteskoj ihop!

Vi vill att alla barn och ungdomar i vår verksamhet skall känna sig viktiga, värdefulla och älskade. Alla barn är olika och vi önskar att alla skall trivas och må bra i UV-scout.

Har du aldrig varit hos oss och vill prova på UV-scout så är du välkommen att prova en tisdagskväll kl. 18.00!

Kontaktinfo:

Kårchef