VI SÖKER LEDARE

till sommarens tonårsläger i Gullbranna

Den 4-9 augusti är det återigen dags för tonårsläger i Gullbranna!  Vi vill som församling att våra ungdomar ska få möjlighet att åka på detta läger och vi tror att det kan bli ca 50 st som vill följa med. För att detta ska bli en möjlighet behöver vi ledare och föräldrar som följer med.

Om vi delar in ungdomarna i grupper om tio, och i varje grupp ska det vara två yngre ledare och en föräldraledare, så innebär det att vi, utifrån att vi blir ca 50 ungdomar, behöver:

• 10 yngre ledare
  • 5 föräldraledare

Om antalet ungdomar blir fler får vi öka ledarstyrkan.

Utöver detta skulle vi vilja att ca 6 föräldrar/vuxna åker med och är i praktiska gruppen.
Där är man med och t.ex. bespisar, fixar mat, kövakter, vaktmästare m.m. Detta skulle betyda mycket för lägerledningen men också att fler vuxna från Fiskebäck är på plats och möter ungdomarna under lägret.

Ett alternativ är att man som förälder bor på campingen till självkostnadspris och på så sätt är närvarande på plats om något skulle hända.

Vi skulle behöva din anmälan senast 31 mars för att kunna planera vidare.

Då vi inte vet hur många som anmäler sig kan ju behovet både öka och bli mindre vad gäller antal ledare så ta det i beaktning när ev semester planeras.

För anmälan eller frågor, kontakta Agnes Wramhult.
på 0707-78 85 87 eller agnes@fiskebackskyrkan.se