GULLBRANNALÄGRET - UNGTRO 2023

6-11 augusti

UngTro23 kommer att bli en av sommarens stora upplevelser för dig som är tonåring och ledare. Här erbjuds en vecka på den bästa delen av västkusten med kanonförutsättningar för sol och bad. Dessutom får du möjligheter att ta till dig bra undervisning, spännande aktiviteter, oförglömliga nattcaféer, morgonsoffa, bön & lovsång, intressanta temasamlingar, strandfest, härliga kvällsmöten samt mycket mer. Denna mix gör det hela till en riktig höjdare. Vi blir troligtvis väldigt många tonåringar, ledare och funktionärer på plats i sommar och vi ledare hoppas att du är en av dem som hänger på till Gullbrannagården 6-11 augusti. Varmt välkommen med!

Kontakta Viktor Alnervik för frågor eller funderingar, telefon 0723-05 90 51 eller viktor@fiskebackskyrkan.se

ANMÄLAN LÄNGRE NER PÅ SIDAN!

TID

Söndag 6 augusti ca kl 16.00 till Fredag 11 augusti kl 12.30.
Ledare: Lördag 5 augusti kl 15.30 (start med fika) till Fredag 11 augusti kl 14.00.

ÅLDRAR - TONÅR & XL

Lägret är indelat i Tonår 13-15 år och XL 16 år och uppåt (från 2007-).
Vi gör det mesta tillsammans men XL bor i egen tältby och har en del eget program.

PRIS

Pris: 1600kr
Pris från 1 juli: 1800kr. Ingen prishöjning för ledare.
Pris Ledardygnet 300kr. Frivilligt pris för praktiska gruppen 600kr. För matkostnad.
Bussresan kostar 400 kronor per person, tur och retur och ligger utöver anmälningsavgiften (ex.1600+400=2000kr). Om du tar dig dit på egen hand meddelar du det i anmälan.

Betalningen sker till Fiskebäckskyrkans Ungdomskassa - Bankgiro 5314-5017 eller Swish 123 270 21 40

Minst 400 kronor av kostnaden (ej återbetalningsbart) ska betalas in DIREKT vid anmälan till Fiskebäckskyrkan, och resten betalas senast innan lägret. Det går även bra att betala in hela summan direkt. Märk inbetalningen med "UngTro2023" + ditt barns namn.

ANMÄL DIG HÄR

LOGI

I eget tält. Vid särskilda skäl inomhus. Obs, tjejer och killar bor i skilda tält.

BRA ATT HA MED SIG

- Tält, sovsäck, liggunderlag/luftmadrass
- Kläder för alla väder (tänk på allt från bad till regn)
- Bibel och anteckningsblock
- Toalettartiklar
- Ficklampa och bra-att-ha-saker för campingliv
- Swish (pengar) till insamling/kiosk/grill
- Och det man känner att man behöver. Mer info kommer i deltagarbrev i juli.

VIKTIGT

För att lägret skall fungera och för att alla skall trivas måste du respektera lägrets grundläggande regler. Dagsprogrammet skall följas. Regler och föreskrifter som lägerledningen meddelar skall respekteras.

ARRANGÖR: SAU

Svenska Alliansmissionens Ungdom (SAU) är en organisation som stöder Alliansförsamlingarnas barn och ungdomsarbete. SAU arbetar för att vinna människor för Kristus, verka för deras växande i tron, leda dem in i den kristna församlingen och så arbeta för Guds rikes tillväxt såväl i Sverige som i andra länder (utdrag ur SAUs stadgar). Förutom att göra läger arbetar SAU med andra arrangemang som läger, konferenser, Gullbrannafestivalen och utbildningar av olika slag. SAU har en drogfri policy, därför tillåts inte alkohol, tobak och andra droger.

Lägret kommer att innehålla en mängd olika inslag som vi hoppas skall präglas av en varm gemenskap och mycket glädje.Varje dag hålls seminarium där deltagarna får lära sig mer om bibeln och den kristna tron. Under lägret ges dessutom flera tillfällen till gudstjänst. En gudstjänst innehåller bön, lovsång, undervisning m.m. En av kvällarna hålls nattvardsfirande och den är naturligtvis frivillig.

Vi som arrangerar lägret hoppas att det ska bli en bra mötesplats för dig som tonåring och att du ska få möjlighet att söka dig närmre Jesus och söka mer kunskap om vad det innebär att följa honom och ge redskap för livet.