VI SÖKER EN UNGDOMSLEDARE

Vi söker en ungdomsledare som tillsammans med församlingen kommer att arbeta för att barn och ungdomar ska lära känna Jesus och fördjupa sin relation till Honom. Du kommer att arbeta i ett team som består av församlingsföreståndare, pastor, pastor med ungdomsinriktning, koordinator samt musikledare.

Du kommer tillsammans med vårt team samt många frivilliga ledare arbeta med bönegrupper, tonår, scouter, konfirmation, söndagsskola, skolkontakt, sommar- och vinterläger m.m.

Vi söker dig som:

• Har en personlig tro på Jesus

• Har en vilja att möta och umgås med ungdomar och barn

• Både uppskattar att arbeta i team men som också kan jobba självständigt och kan ta egna initiativ

• Tycker om att vara med att påverka

Vi ser det som meriterande om du har studerat på bibelskola eller liknande.

Fiskebäckskyrkan är en församling med drygt 500 medlemmar i varierande åldrar och en del av Svenska Alliansmissionen. Vi är en aktiv och växande församling med varm gemenskap och stort engagemang. Vår målsättning är att ”varje människa jag möter ska känna och förstå att hon är älskad av Gud”.

Fiskebäck ligger precis vid havet i utkanten av Göteborg, dit det finns goda kommunikationsmöjligheter.

Vill du tillsammans med oss sprida Guds rike och få möjlighet att växa i din egen personliga tro?
Då är detta tjänsten för dig!

För mer information eller frågor angående tjänsten kontakta:
Bengt Axelsson 0709-72 40 00.

Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Anställningsvillkor:
Tjänstegrad: 100 %
Tjänsteform: Tillsvidare
Tillträde: 1 augusti 2023 eller enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse

För att ansöka till tjänsten, skicka ditt CV och personliga brev till: styrelsen@fiskebackskyrkan.se
Sista ansökningsdag är 21 maj 2023