VI SÖKER EN MUSIKLEDARE

Vi söker en musikledare som tillsammans med församlingen kommer att arbeta med att inspirera och motivera församlingens sång- och musikliv. Du  kommer att arbeta i ett team som består av församlingsföreståndare, pastor, ungdomsledare och koordinator. Vi kommer även inom kort att utöka vårt team med en pastor med inriktning på unga vuxna.

Arbetsuppgifter:

• Vara med att utveckla och stödja församlingens sång- och musikliv, solister, körer och musiker
  • Sammankallande till församlingens musikråd
  • Ansvara för större musiksatsningar som t.ex. påsk, jul, körhelg etc.
  • Tillsammans med teamet planera och utforma gudstjänster och samlingar

Inom församlingen finns ett stort antal engagerade frivilligarbetare. Dina arbetsuppgifter syftar till att stödja dem i deras engagemang och att hjälpa nya, i samarbete med arbetsgruppen, att finna vägar in i församlingens musikliv och -arbete. Arbetstiden är varierande.

Vi ser det meriterande om du som tillträder tjänsten har:

• Utbildning inom musik
  • Tydliga ledaregenskaper
  • Social kompetens, är drivande och bra på att ”få igång” andra
  • Erfarenhet av församlingsarbete ideellt eller professionellt

Fiskebäckskyrkan är en församling med drygt 500 medlemmar i varierande åldrar och en del av Svenska Alliansmissionen. Vi är en aktiv och växande församling nära havet på västkusten, med varm gemenskap och stort engagemang. Vår målsättning är att ”varje människa jag möter ska känna och förstå att hon är älskad av Gud”.

Vill du tillsammans med oss sprida Guds rike och få möjlighet att växa i din egen personliga tro? Då är detta tjänsten för dig!

För mer information eller frågor angående tjänsten kontakta:
Bengt Axelsson (föreståndare och pastor) 0709-72 40 00 och bengt@fiskebackskyrkan.se
Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Anställningsvillkor:
Tjänstegrad: 80 %
Tjänsteform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse

För att ansöka till tjänsten, skicka ditt CV och personliga brev till: ansokan@fiskebackskyrkan.se
Sista ansökningsdag är 7 juni 2024